Nabywcy audiobooków - raport

W czerwcu 2009 roku firma NetPress Digital we współpracy z serwisami internetowymi specjalizującymi się w sprzedaży audiobooków – nexto.pl, audiobook.pl, dosluchania.pl i zlotemysli.pl – zbadały poglądy swoich klientów związane ze znajomością i preferencjami dotyczącymi książek audio. Było to największe z przeprowadzonych dotychczas w Polsce badań dotyczących książek mówionych. Odpowiedzi na zadane w ankiecie pytania udzieliło 4436 respondentów.

Ankieta składająca się z 22 pytań została przygotowana przez Bartłomieja Roszkowskiego oraz Piotra Gołębiowskiego z NetPress Digital, spółki będącej właścicielem serwisu Nexto.pl. Ankieta była częściowo wzorowana na analizie rynku audio przeprowadzonej przez GfK Group na zlecenie niemieckiego stowarzyszenia wydawców i księgarzy Boersenverein.

  • W raporcie poruszane są kwestie legalności - czyli formie dostępu do audiobooków.
  • Czy użytkownicy wolą ściągać pozycje za darmo z Internetu czy też kupować legalnie i jakie czynniki powodują, że tak się dzieje.
  • Jakie cechy książki audio są najważniejsze dla potencjalnego klienta?
  • Kim są słuchacze audiobooków, gdzie mieszkają i ile mają lat?
  • Jaka forma publikacji jest dla nich przystępniejsza/lepsza – “download” czy fizyczne CD?

Wiedzą przy tworzeniu raportu podzielili się także Maciej Foks (Wykładowca Podyplomowych Studiów Polityki Wydawniczej i Księgarstwa na Uniwersytecie Warszawskim, publicysta mediów branżowych), Tomasz Witkowski (właściciel księgarni AudioBook.pl oraz wydawnictwa Aleksandria, specjalizującego się w książkach audio) oraz Łukasz Gołębiewski (analityk rynku książki, dziennikarz, prezes zarządu Biblioteka Analiz Sp. z o.o.)

0,00 zł

Regulamin treści cyfrowych
Wróć do listy
Skorzystanie z oferty oznacza akceptację specyfikacji usługi
Język:polski
Autor:Renek Mendruń
Wydawca:NetPress Digital Sp. z o.o.
Rodzaj zabezpieczenia:Brak
Tematyka:darmowe e-booki